Betere prestaties en conversies genereren via je eigen webshop.
Waar Steentjeswereld eerder al wel een webshop had waren de resultaten die behaald werden niet naar wens. Aan de hand van een aantal analyses waren er een aantal dingen die direct opvielen:
- De prestaties van de website waren niet optimaal.
- Weergave van verschillende pagina’s en delen van deze pagina’s waren niet consistent en soms niet correct.
- Producten toevoegen en afrekenen werkte op een traditionele manier die niet juist aansluit bij het type product wat er op Steentjeswereld verkocht wordt.
Waar andere verkoopmedia wel presteert bleef de eigen website wat achter. De vraag aan ons was dan ook de bestaande website te optimaliseren. Zowel in prestaties als in de weergave en functionaliteiten.
Opmaat gemaakte functionaliteiten zodat klanten gemakkelijk kunnen bestellen.
Bij traditionele webshops is het niet erg om op een product te klikken om hier meer informatie over te vinden. Maar wanneer je gespecialiseerd bent in één soort product die vrijwel altijd van hetzelfde materiaal is gemaakt en verder geen aparte specificaties heeft is dit natuurlijk niet nodig.
Omdat het in dit geval dus meer een last dan een wens was hebben we ervoor gekozen deze stap volledig uit het bestelproces te halen. In plaats van deze ‘product detail’ pagina is er gekozen voor een ‘popup’. Deze ‘popup’ laad sneller dan wanneer je een gehele pagina moet laden, tevens kun je op dezelfde pagina blijven tijdens het toevoegen aan de winkelwagen.
Klanten die op de website komen zijn daarnaast ook doelgericht en weten vaak al wat ze zoeken. Categorieën zijn duidelijk, onderdeelnummers staan vermeld. Klanten kunnen dus ook snel filteren en doorklikken om de producten te vinden die zij zoeken.
Klaar voor de start? Kom in contact met Kris Procee
