Elk product heeft unieke requirements, dit is samengevat hoe wij tot een succesvol eindproduct komen.

Hieronder een samengevat stappenplan die regelmatig bij diensten die wij leveren aan bod komt. Het is van groot belang om te weten waar de wensen, verbeteringen en doelen liggen om zo tot het beste eindproduct te komen.

1. Initieel contact.

Het moment dat alles in werking wordt gezet. Vanuit het eerste contact weet jij dat er iets moet gebeuren, er moet een (nieuwe) doelgerichte website komen.

2. Vervolg gesprek.

Wanneer jouw mail of belletje binnenkomt kijken wij hoe we jou het best kunnen helpen en vervolgens plannen we een gesprek in. Dit gesprek kan zowel digitaal of in persoon, alles is mogelijk.

3. Het product: bepalen van de wensen.

Tijdens ons gesprek gaan we kijken hoe en waarmee we jou kunnen helpen. We adviseren wat handig is en wat niet. Samen gaan we kijken waar het product aan moet voldoen en hoe de huidige workflow werkt binnen jou bedrijf/branche. Dit doen we zodat het eindproduct hier op aansluit en functioneert zoals jouw doelgroep dit verwacht.

4. Concurrentie analyse.

Wie zijn jou concurrenten en hoe presenteren zij zich. Wat doen ze goed, wat doen ze verkeerd. Wat spreekt jou aan bij de website van de concurrent. Hoe kunnen we klanten overtuigen om bij jou te komen en niet bij de concurrent.

5. Wireframen: bepalen van de uiteindelijke layout.

Deze stap is optioneel maar kan voor complexe websites/systemen een hoop tijd besparen en veel winst geven. Dit omdat we vooraf kunnen bepalen wat belangrijke elementen zijn en de positie waarop deze geplaatst dienen te worden. Hierbij krijg je ook direct een beeld van de uiteindelijke layout van de website of webshop.

6. Ontwerpen (op basis van de wireframes).

Het kan voorkomen dat jij al met een ontwerp bij ons aankomt, in dat geval gaan we hier kritisch naar kijken en komen we met eventuele verbeter punten. Indien er nog geen ontwerp is maken we deze intern bij Lef creative (dit doen we op basis van de wireframes, wanneer deze aanwezig zijn). Aan de hand van jouw budget kan het variëren in de hoeveelheid pagina’s die er ontworpen worden. We zorgen er in ieder geval voor dat er een goed beeld wordt geschapen van het uiteindelijke eindproduct. Dit kan zijn door alle pagina’s te ontwerpen of door alleen de homepagina te ontwerpen waarbij we de resterende pagina afstellen op de ontwerpkeuzes, kleuren en vormen die we hebben toegepast op de homepagina.

7. Ontwikkelen / realiseren website.

Vanaf dit moment gaan wij aan de slag met het maken van de website of webshop. Bij deze stap hebben we alles al vooraf bepaald en zal jouw hulp/feedback dan ook tijdelijk niet meer nodig zijn. Bij mijlpalen of belangrijke ontwikkelingen nemen wij contact op zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen.

8. Vulproces.

De website is gerealiseerd maar er zit natuurlijk nog geen inhoud in. Indien we vooraf al teksten hebben ontvangen zullen deze er al deels instaan. Het is nu aan jou om de website compleet te maken en inhoud toe te voegen waar nodig. Tijdens dit proces zijn we altijd bereikbaar voor vragen of om een helpende hand te bieden wanneer jij ergens tegenaan loopt.

9. Oplevering website.

Naar een aantal weken is het dan eindelijk zover. De website/webshop is af en kan online! Nadat we samen dit gehele proces doorlopen zijn zullen wij de laatste stap ondernemen en de nieuwe website/webshop online zetten zodat deze door iedereen te bewonderen is.

?. Niet het einde.

Ook na het opleveren van de nieuwe website/webshop blijven we graag betrokken. We kunnen op diverse manieren helpen, bijvoorbeeld door nazorg te bieden voor het product in de vorm van maandelijkse updates dit om er voor te zorgen dat jouw website ook na het opleveren geweldig blijft presteren. Maar ook voor doorontwikkelingen of advies staan we voor jou klaar. Neem gerust contact met ons op wanneer er vragen zijn of wanneer wij iets voor jou kunnen betekenen.